
جواد محمدی
عوامل موثر برقصد خرید مصرف کننده باتوجه به نقش میانجی اعتماد و رضایت
- دانشجو
- جواد محمدی
- استاد راهنما
- زهره دهدشتی شاهرخ
- استاد مشاور
- محمدرضا کریمی علویجه
- استاد داور
- محمود محمدیان محمودی تبار
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- تاریخ دفاع
- ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
- ساعت دفاع
- چکیده
-
هدف پژوهش حاضر بررسی و تعیین عوامل موثر بر قصد خرید با توجه به نقش میانجی اعتماد و رضایت مشتریان است. جامع? تشکیلدهند? این پژوهش نیز آن دسته از دنبالکنندگان صفحه اینستاگرام برندهای مختلف بودند که دستکم چهار مرتبه از از طریق این پلتفرم از برندها خرید کردهاند. روش نمونهگیری بهکار بردهشده در این پژوهش، در دسترس و یا همان غیر احتمالی قلمداد شده و برای تعیین حجم نمونه نیز از رابطهی کوکران با ضریب خطای قابل قبول ۵? و حداقل ۳۸۴ پرسشنامه استفاده شد و همچنین از پرسشنامه بهعنوان ابزار اصلی در راستای جمعآوری دادهها استفاده نمودیم. به منظور تعیین روایی سازه، تحلیل عاملی تاییدی را به کار بستیم و برای بررسی پایایی پژوهش، از ضریب آلفای کرونباخ بهرهمند گشتیم. برای آزمون فرضیهها نیز مدل معاملات ساختاری (SEM) به کار بسته شد و برای تحلیل آماری نرمافزارهای و Amosمورد استفاده قرار گرفت. نهایتا نتایج به دست آمده از این پژوهش حاکی از آن بود که عوامل: تعاملات اجتماعی، سودمندی اقتصادی ادراک شده، آگاهی از برند و کیفیت اطلاعات ادراک شده با میانجیگری اعتماد و رضایت بر قصد خرید مصرفکنندگان تاثیر دارند اما تاثیر مشارکت مصرفکننده بر قصد خرید مورد تایید واقع نشد.
- Abstract
-
The aim of the current research is to investigate and determine the factors affecting the purchase intention with regard to the mediating role of customer trust and satisfaction. The constituent community of this research was those Instagram page followers of different brands who have bought from brands at least four times through this platform. The sampling method used in this research is considered available or non-probable, and Cochran's correlation with an acceptable error rate of ۵% and at least ۳۸۴ questionnaires were used to determine the sample size, and the questionnaire was also used as the main tool for data collection. we used In order to determine the validity of the structure, we used confirmatory factor analysis and to check the reliability of the research, we used Cronbach's alpha coefficient. Structural Transaction Model (SEM) was used to test the hypotheses and and Amos software were used for statistical analysis. Finally, the results obtained from this research indicated that the factors: social interactions, perceived economic usefulness, brand awareness and perceived quality of information with the mediation of trust and satisfaction have an effect on the purchase intention of consumers, but the effect of consumer participation on the purchase intention Confirmation failed.