معرفی واحد های دانشکده
واحد خدمات آموزشی
این بخش با بهره گیری از کارشناسان خبره و آموزش دیده با سرپرستی سرکار خانم مهنازخداپرست به انجام کلیه خدمات مرتبط با مسائل آموزشی دانشجویان می پردازد. دانشجویان جهت ثبت نام، پیگیری امور مرتبط با برنامه ریزی و برگزاری کلاس ها، پیگیری بخش نامه های ابلاغ شده، انجام امور فارغ التحصیلی و ... می توانند به این واحد مراجعه نمایند.
واحد پژوهشی
این بخش با بهره گیری از کارشناسان خبره و آموزش دیده با سرپرستی سرکار خانم ویدا طبیب نیا به انجام کلیه خدمات مرتبط با مسائل پژوهشی دانشجویان می پردازد. دانشجویان جهت چاپ مقالات، تشویق مقالات، اقدام جهت اخذ فرصت مطالعاتی، دریافت معرفی نامه جهت پژوهش در سازمان های دیگر و ... می توانند به این واحد مراجعه نمایند.
بخش انفورماتیک دانشکده
در بخش انفورماتیک، سایت کامپیوتری دانشکده مدیریت و حسابداری مجهز به اینترنت، اسکنر، پرینتر و تمامی نرم افزاهای تخصصی مورد نیاز دانشجویان می باشد و کلیه اموردانشجویان اعم از انتخاب واحد، واریز اینترنتی شهریه،حذف و اضافه، نمایش نمرات، تحقیقات دانشجویی و ... به صورت الکترونیکی انجام می شود. همچنین در این واحد امکان برگزاری کلاسهای آموزشی مجهز به دیتا پروژکتور بر حسب نیاز دانشجویان نیز وجود دارد.
خطوط ارتباطی اینترنتی دانشکده در بستر فیبر نوری با پهنای باند 1Gbps می باشد و دانشجویان با دریافت اکانت کاربری از واحد فناوری اطلاعات مرکزی دانشگاه قادر به استفاده از آن می باشند.
همچنین وب سایت اختصاصی دانشکده به آدرس www.sma.atu.ac.ir حاوی آخرین اخبار دانشکده، جدیدترین آیین نامه های آموزشی و پژوهشی، اطلاعیه کلاس ها، اطلاعات تماس اعضای هیات علمی و کارمندان دانشکده و ... است.
کتابخانه
کتابخانه دانشکده با مجموعه 8500 جلد کتاب به زبان فارسی و 6500 جلد کتاب به زبان انگلیسی و تعداد 37 عنوان نشریه به زبانهای فارسی و انگلیسی تشکیل شد. باتوجه به آنکه مجموعه اولیه کتابخانه، ادغامی از کتابهای موسسات دیگر می باشد به نوعی می توان قدمت این کتابخانه را از سال 1337 عنوان نمود.
کتابخانه دانشکده مدیریت و حسابداری در حال حاضر با سطح زیر بنای حدود 600 متر مربع، گنجایش 200 نفر دانشجو را به طور همزمان دارا می باشد. این کتابخانه در حال حاضر دارای 30596 جلد کتاب فارسی و 9835 جلدکتاب لاتین، 354 عنوان نشریه فارسی، ، 2122 جلد پایاننامه کارشناسی ارشد، 280 جلد پایاننامه دکترا،52215 عنوان کتاب لاتین الکترونیکی، 738 حلقه نوار ویدیویی، کاست، لوح فشرده، فلاپی آموزشی و نیز 297 شیت نقشه و 34 قطعه میکرو فیلم می باشد. سالن کتابخانه مجهز به میزهای مطالعه انفرادی بوده و فضای مناسبی جهت استفاده دانشجویان فراهم شده است. کتابخانه همه روزه به اسثتنای روزهای تعطیل آماده خدمترسانی به دانشجویان، پژوهشگران و اندیشمندان می باشد.
بخش ها و فعالیت ها:
دفتر کتابخانه
علاوه بر وظایف مربوط به هماهنگی سایر بخشها، مسئولیت گردآوری منابع جدید اعم از کتاب، نشریه، منابع الکترونیکی و منابع دیداری و شنیداری، برنامهریزی شرکت در نمایشگاهها جهت تامین کتاب، ارســـال کاتالوگ ها به گروههای آموزشی و شناسایی موضوعات جدید را به عهده دارد. سفارشات بر اساس درخواست های استادان و دانشجویان و بنا به نیاز آنها در زمینه های مختلف صورت می گیرد.
بخش فهرست نویسی و رده بندی منابع
در بخش فهرست نویسی، منابع اطلاعاتی کتابخانه، مورد بررسی و تحلیل موضوعی قرار گرفته و در چارچوب استانداردهای بینالمللی کتابداری، با استفاده از سیستم طبقه بندی دیویی و سرعنوان های موضوعی، فهرست نویسی و رده بندی می شوند. فهرست نویسی کتب و منابع با استفاده از اینترنت، جستجو در کتابخانه های معتبر جهان، نرم افزار کتابخانه ملی ایران صورت می گیرد.
بخش نشریات ادواری
این بخش به گردآوری نشریات ادواری داخلی و خارجی براساس نیازهای محققین، استادان، گروههای آموزشی و پژوهشی دانشکده میپردازد. درحال حاضر نشریات خارجی مورد درخواست، درزمینههای مدیریت، حسابداری، جهانگردی از طریق سفارش به کتابخانه مرکزی، از ناشران خارجی خریداری می شود.
همچنین در این بخش از دیسک های لیزری نرمافزار نمایه استفاده می شود. نمایه، نرم افزاری جامع است که اکثر مقالات چاپی در روزنامه ها ومجلات کشور را در بر می گیرد. پس از جستجوی مطالب، تصویر مقاله در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد.
بخش پایاننامه ها و رسالهها
در این بخش پایاننامههای کارشناسی ارشد و رسالههای دکترای فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشکده گردآوری و سازماندهی می شود. وظایف عمده این بخش به شرح زیر است:
گردآوری و ثبت پایان نامه ها تحلیل موضوعی، نمایه سازی و چکیده نویسی پایان نامه ها همکاری با طرح های ملی مورد حمایت سازمانها پاسخگویی به مراجعین و محققین
بخش مرجع
در این بخش کتابهای مرجع از قبیل دائرهالمعارفها، فرهنگ نامهها، واژه نامههای تخصصی، چکیده نامهها، زندگی نامهها، نقشهها، اطلسها و غیره نگهداری می شود. این منابع فقط در داخل کتابخانه مورد استفاده مراجعان قرار می گیرد و امانت داده نمی شوند. موارد و صفحاتی که مورد نیاز مراجعه کنندگان می باشد، تکثیر شده و در اختیارشان قرار می گیرد. کتابداران متخصص در این بخش آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات مرجع و همچنین آموزش و یاری مراجعین در بازیابی اطلاعات می باشند.
بخش امانت
کتابخانه دانشکده در مجموع دارای 30596 جلد کتاب فارسی و 9835 جلد کتاب لاتین می باشد. این بخش به صورت ترکیبی از سیستم قفسه باز و بسته اداره می شود. وظیفه اصلی در بخش امانت، ارائه و امانت منابع علمی به اعضای کتابخانه در چارچوب آیین نامه می باشد. بـــراساس آیین نامه، عضویت در هریک از کتابخانه های این دانشگاه به منزله عضویت در کلیه کتابخانه های دانشگاه علامه طباطبایی است. کتابخانه دانشکده از طریق طرح غدیر، خدمات امانت بین کتابخانهای را به اعضای کتابخانه های سایر دانشگاه ها دولتی نیز عرضه می دارد.
سیستم رایانه ای کتابخانه
کتابخانه از نرم افزار جامع کتابخانه با نام پارس آذرخش استفاده میکند. سیستم جامع کتابخانه پارس آذرخش (تحت ویندوز) بسته نرم افزاری قدرتمندی است که برای ذخیره و بازیابی اطلاعات، اعضای کتابخانه، خدمات فنی و عمومی کتابخانهها و مراکز اسناد طراحی شده است. در تمامی بخش های کتابخانه از این برنامه استفاده می شود. در ضمن این برنامه در شبکه داخلی کتابخانه نیز قابل اجرا است و بخش های مختلف را به هم مرتبط میسازد. بخشهای مهم این برنامه عبارتند از: خدمات ورود و تصحیح اطلاعات مدارک، خدمات جستجو کتاب های فارسی، لاتین و پایان نامه ها و نشریات فارسی و لاتین، خدمات میز امانت، تازههای کتابخانه.
بخش خدمات ورود و تصحیح اطلاعات، شامل اطلاعات کتابشناختی کتاب، مجله، مقاله، نقشه، پایاننامه، مواد سمعی و بصری و غیره می باشد که درحال حاضر اطلاعات اکثر منابع موجود وارد این سیستم شده و از طریق رایانه های موجود در کتابخانه قابل بازیابی می باشند. خدمات جستجوی منابع از طریق شبکه داخلی کتابخانه بر روی تمام ایستگاه های رایانهای قابل اجرا می باشد و چند رایانه جهت استفاده مراجعان اختصاص یافته است.
بخش اطلاع رسانی و خدمات شبکه ها و بانک های اطلاعاتی
الف) دسترسی پیوسته و یا آنی به اطلاعات
کتابخانه از طریق پایگاه رایانهای، با استفاده از چند ایستگاه کاری به اینترنت دسترسی دارد. خدمات اینترنتی که از طریق پایگاه رایانهای و شبکه دانشکده ارائه میشود، مکمل خدمات اینترنتی در کتابخانه می باشد.
ب) شبکه اطلاعات علمی کشور
امکان دسترسی پیوسته به اطلاعات فارسی از طریق سایت مرکز مدارک علمی ایران وجود دارد و از طریق این شبکه می توان به چکیده پایان نامه ها، طرحهای تحقیقاتی و بانکهای اطلاعاتی که از منابع موجود در ایران تهیه شده اند، دسترسی داشت.
ج)پایگاه نشریات فارسی magiran
در این سایت اطلاعات روزآمد بیش از 1500 نشریه علمی، تخصصی و عمومی درج شده است. شناسنامه نشریه، فهرست مطالب و متن برخی از مقالات این نشریات نیز در سایت ارایه شده است.
د)پایگاه مجموعه مقالات کنفرانس های ایران civilica
یک دایره المعارف تخصصی برای کلیه رشته های علوم است که سیویلیکا،هدف از راه اندازی آن، ایجاد بستری مناسب جهت جلوگیری از پراکنده شدن نتایج تحقیقها و مطالعات محققان و دانشمندان ایرانی است. تحقیقاتی که بدون شک سرمایه کشور هستند. چرا که در دسترس بودن کلیه کارهای قبلی به صورت یک مجموعه که با چند دکمه میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید، جلوی بسیاری از دوباره کاریها را خواهد گرفت و مطمئنا ابزاری قدرتمند برای داوران مقالات کنفرانسهای آتی، و نیز دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که در پی انجام پایان نامه خود هستند، خواهد بود. و البته یکی از بزرگترین دستاوردهای این پایگاه در هم شکستن تمرکزگرایی و از بین بردن مرزهای جغرافیایی و فواصل برای دسترسی به اطلاعات و دانش میباشد.
سیویلیکا در سال ۱۳۸۴ آغاز به فعالیت نموده و در حال حاضر و مقالات کلیه رشته های علمی در چهار طبقه بندی اصلی «علوم فیزیکی و مهندسی»، «علوم سلامت»، «علوم زیستی» و «علوم اجتماعی» را ارایه می نماید.
دفتر ارتباط با صنعت و جامعه
ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه یکی از عوامل مؤثر در افزایش توانامندیهای علمی و فنی در هر کشوری محسوب میشوند به همین سبب دیر زمانیست که دانشگاه ها در جهان به یکی از کانون های اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده تبدیل شده اند که با برخورداری از ایده ها و اندیشههای نو میتوانند جامعه و صنایع فعال در آن را در رسیدن به اهداف عالی خود کمک نمایند.
دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی در اسفند ماه سال 1393 تحت نظر مستقیم ریاست این دانشکده تاسیس و فعالیت های خود را به منظور سازماندهی و نظام مند نمودن ارتباطات دانشکده با بنگاههای اقتصادی و دستگاههای اجرایی کشور ، استفاده از تواناییها و پتانسیل دانشکده برای رفع نیازهای پژوهشی و ارائه خدمات مشاورهای به این سازمانها و ایجاد زمینههای لازم جهت تولید و رشد دانش مدیریت از طریق انجام پژوهشهای تقاضامحور با در نظرگیری اهداف ملی از یک سو و از سوی دیگر ساماندهی امور کارآموزی دانشجویان در صنعت و ترویج، اشاعه و نهادینه کردن تفکر و فرهنگ کارآفرینی در بین اساتید، دانشجویان، مدیران، کارشناسان و کارکنان دانشکده آغاز نموده است.
در حال حاضر این دفتر در طبقه دوم ساختمان دانشکده مدیریت و حسابداری مستقر بوده و مسوولیت آن بر عهده جناب آقای دکتر مهدی گودرزی می باشد.
پژوهشکده مدیریت و نوآوری
هدف از راه اندازی پژوهشکده مدیریت و نوآوری، اجرای پروژههای پژوهشی و طرحهای تحقیقاتی کاربردی، کمک به انتشار کتب و متون آموزشی و همچنین مقالات مرتبط به خصوص در سطح بینالمللی، حمایت از پایاننامههای دانشجویان در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد،. حمایت از تشکیل کرسیهای نظریهپردازی، نشستها، همایش ها و کنفرانس های مرتبط درسطوح داخلی و بینالمللی، تعامل با سازمانها و اندیشکدههای همتراز در سطوح ملی و بینالمللی انجام پژوهش های بنیادی، کاربردی و توسعه ای در حوزه مدیریت با تمرکز بر پژوهش در زمینه انواع مختلف نوآوری (نوآوری در محصول ها، فرآیندها و سازمان ها) در صنایع مختلف تولیدی و خدماتی به ویژه در صنایع اولویتدار ملی، پژوهش در زمینه ی نظام های نوآوری در سطوح مختلف ملی، منطقه ای، بخشی و فناورانه، تربیت نیروی انسانی پژوهشگر و متخصص در عرصه های مختلف مدیریت به ویژه در حوزه سیاستگذاری و مدیریت نوآوری، تشکیل شبکه هایی از متخصصان و سازمانها و ایفای نقش کانونی در این شبکه ها جهت هماهنگ و کاربردی کردن پژوهش و مدیریت نوآوری در کشور و منطقه ی جنوب غربی آسیا کمک به ترویج دانش مدیریت نوآوری در کشور، طراحی و پیشنهاد سیاست ها، قوانین و مقررات برای توسعه نوآوری در سطوح ملی، منطقهای و بخشی، گسترش راهبردهای توسعه نوآوری در بنگاه ها و ارائه خدمات مشاوره ای و...
در حال حاضر این دفتر در طبقه دوم ساختمان دانشکده مدیریت و حسابداری مستقر بوده و مسوولیت آن بر عهده جناب آقای دکتر ایمان رییسی می باشد.
دفتر پشتیبانی خدمات علمی
در این واحد امور اجرایی مربوط به برگزاری همایش ها و جشنواره های دانشکده انجام می گیرد. در حال حاضر این دفتر در طبقه دوم ساختمان دانشکده مدیریت و حسابداری مستقر می باشد.
آمفی تئاتر