سپهر مهرپویا

سپهر مهرپویا

عنوان پایان‌نامه

رابطه بین ریسک ادراک شده و تردید رهبران استراتژیک با میانجی گری پشیمانی پیش بینی شده



    دانشجو سپهر مهرپویا در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۰ ، به راهنمایی شهرام خلیل نژاد ، پایان نامه با عنوان "رابطه بین ریسک ادراک شده و تردید رهبران استراتژیک با میانجی گری پشیمانی پیش بینی شده" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    مدیریت و حسابداری
    شماره ساختمان محل ارائه
    ۴۵
    نام کلاس محل ارائه
    کلاس ۱۱۱[۲۴۱۱۱]
    شماره کلاس محل ارائه
    ۲۱۱
    تاریخ دفاع
    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    ساعت دفاع
    ۰۷:۰۰

    چکیده

    چکیده

    پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ریسک ادراک شده و تردید رهبران استراتژیک با میانجی‌گری پشیمانی پیش‌بینی شده انجام شده است. این پژوهش از نظر روش گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی-پیمایشی است و از منظر پارادایم، در پارادایم اثبات‌گرایی قرار گرفته است. در این پژوهش با استفاده از مطالعات میدانی (پیمایشی) و استفاده از پرسشنامه استاندارد به جمع­آوری اطلاعات موردنظر پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران شرکت­های لبنی کشور به تعداد ۱۲ شرکت بود که با توجه به فرمول کوکران، هر ?? شرکت به عنوان نمونه انتخاب شدند؛ بنابراین، جامعه با نمونه بررسی شده برابراست. پرسشنامه تحقیق در اختیار ? تا ? تن از مدیران عالی و میانی سازمان که تحصیلات مرتبط و سابقه بالای ? سال دارند قرار گرفت و درنهایت تحلیل آماری در قالب تمامی این ?? شرکت و ۴۰ مدیر انجام شد. ابزار گردآوری داده­ها در این پژوهش شامل: پرسشنامه تردید رهبران استراتژیک متلونگ و لو (۲۰۲۳)؛ پرسشنامه ریسک ادراک شده گونزالس و همکاران (۲۰۲۲) و پرسشنامه پشیمانی پیش­بینی شده گودین و همکاران (۲۰۰۵) بود. داده های این پژوهش کمی و روش تحلیل آن‌ها به صورت کمی و از نوع همبستگی بوده است. لذا در راستای تحلیل داده­های پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفته شده است. بدین صورت که برای نمایش اطلاعات جمعیت­شناختی اعضای نمونه از جداول، نمودار، شاخص­های مرکزی و پراکندگی با کمک آمار توصیفی و برای تحلیل داده­های اصلی پژوهش در مدل­سازی معادلات ساختاری با کمک نرم­افزارهای    ۲۳ و SMART PLS استفاده شده است.   لذا در ین فصل از پژوهش به بحث و بررسی نتایج حاصل از پژوهش پرداخته شده است. نتایج نشان داد که متغیر برونزاد ریسک ادراک شده بر تردید رهبران استراتژیک با ضریب ?.??? و معناداری ?.??? اثر مثبت و غیر مستقیمی با میانجی‌گری پشیمانی پیش­بینی شده در میان افراد داشتند که با افزایش ریسک ادراک شده و در پی آن افزایش پشیمانی پیش­بینی شده میزان تردید رهبران افزایش می‌یابد؛ همچنین ریسک ادراک شده با ضریب ?.??? و معناداری صفر اثر مثبت و معناداری بر تردید رهبران استراتژیک داشته است؛ لذا با افزایش ریسک ادراک شده میزان تردید رهبران استراتژیک افزایش یافته است.

    واژگان کلیدی: ریسک ادراک شده، تردید رهبران استراتژیک، پشیمانی پیش‌بینی شده، صنعت لبنی.

    Abstract

      

    Abstract

      

    The present study was conducted with the aim of investigating The Relationship between Risk Perception & Strategic Leader Indecision with the mediation of Anticipated Regret. This research is of a descriptive-survey type in terms of the data collection method, and from the perspective of the paradigm, it is placed in the paradigm of positivism. In this research, by using field studies (survey) and using a standard questionnaire, the desired information has been collected. The statistical population of the present study included all the managers of the country's dairy companies in the number of ۱۲ companies, according to Cochran's formula, all ۱۲ companies were selected as samples; Therefore, the population is equal to the examined sample. The research questionnaire was given to ۳ to ۵ high and middle managers of the organization who have relevant education and experience of more than ۵ years and finally statistical analysis was done in the form of all these ۱۲ companies and ۴۰ managers. The data collection tools in this research include: Questionnaire of doubts of strategic leaders Metlong and Lu (۲۰۲۳); The perceived risk questionnaire was Gonzalez et al. (۲۰۲۲) and the predicted regret questionnaire was Godin et al. (۲۰۰۵). The data of this research was quantitative and the method of their analysis was quantitative and correlational. Therefore, in order to analyze the research data, descriptive and inferential statistics have been used. In this way, to display the demographic information of the sample members, tables, graphs, central and dispersion indices were used with the help of descriptive statistics and to analyze the main data of the research in structural equation modeling with the help of    ۲۳ and SMART PLS software.   Therefore, in this chapter of the research, the results of the research have been discussed and investigated. The results showed that the exogenous variable of perceived risk had a positive and indirect effect on the hesitation of strategic leaders with a coefficient of ۰.۲۷۰ and a significance of ۰.۰۰۵, with the mediation of anticipated regret among people, which increases with the increase in perceived risk and the subsequent increase in anticipated regret; Also, the perceived risk with a coefficient of ۰.۵۸۷ and a significance of zero has had a positive and significant effect on the doubt of strategic leaders; Therefore, with the increase in perceived risk, the level of doubt of strategic leaders has increased.

      

    Keywords: Anticipated regret, dairy industry, perceived risk, strategic leaders' hesitation.