محمد حسن بهمنی راد

محمد حسن بهمنی راد

عنوان پایان‌نامه

رابطه عزم استراتژیک با تغییر استراتژیک با توجه به نقش میانجی تدوین استراتژی( مورد مطالعه: بانک رفاه کارگران)



    دانشجو محمد حسن بهمنی راد در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰ ، به راهنمایی مهدی ابراهیمی ، پایان نامه با عنوان "رابطه عزم استراتژیک با تغییر استراتژیک با توجه به نقش میانجی تدوین استراتژی( مورد مطالعه: بانک رفاه کارگران)" را دفاع نموده است.


    استاد راهنما
    مهدی ابراهیمی
    استاد مشاور
    مهدی حقیقی کفاش
    استاد داور
    شهرام خلیل نژاد
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    مدیریت و حسابداری
    شماره ساختمان محل ارائه
    ۴۵
    نام کلاس محل ارائه
    کلاس ۷[۲۴۷]
    شماره کلاس محل ارائه
    ۱۰۷
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    ساعت دفاع
    ۱۲:۰۰

    چکیده

    چکیده

    معرفی : سازمان ها برای دوام آوردن در فضای به شدت رقابتی امروز، باید توجه ویژه ای به تغییر استراتژیک و انطباق داشته باشند. البته استراتژی های زیادی برای تغییر، تدوین می‌شود. اما در این بین فقط برخی از آنها به نتیجه مطلوب و موفقیت می‌رسد. عزم استراتژیک، راهی برای تطبیق هدف سازمان با وسایل و ابزار موجودش است. عزم استراتژیک را می‌توان به عنوان ذهنیت متمرکز بر فرصت‌های آینده و اهداف بلند مدت برای رهبری جهانی فراتر از برنامه ریزی استراتژیک کوتاه مدت تعریف کرد. به نوعی جاه طلبی یا وسواس برای رسیدن به چیزی یا به عنوان وسواس برنده شدن شناخته می‌شود. عزم استراتژیک به عنوان پشتوانه و نیروی اثر گذار بر تدوین استراتژی، مسیر تغییرات استراتژیک مورد نظر را مشخص تر و یکدست تر می‌کند.

    روش تحقیق : جامعه این پژوهش را مدیران و کارشناسان بانک رفاه کارگران در شعب تهران تشکیل داده و حجم آن به تعداد ۱۰۰۰ نفر تخمین زده میشود. روش نمونه گیری، خوشه ای دو مرحله ای است به این صورت که ابتدا ۷۰ شعبه از بین تمام شعب تهران بانک رفاه کارگران به صورت تصادفی انتخاب، سپس در هر شعبه انتخاب شده به صورت تصادفی به چهار نفر پرسشنامه تحویل داده شد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان و کرجسی استفاده شده و حجم نمونه ۲۷۸ نفر میباشد. بنابراین تحقیق حاضر یک مطالعه کمی است و از نظر هدف، در ردیف مطالعات توصیفی و از نظر استراتژی پژوهش، پیمایشی است که علاوه بر مطالعه کتابخانه ای، از روش میدانی با ابزار پرسشنامه انجام شده است.

    یافته‌ها : بر این اساس که ضرایب t برای همه فرضیه‌های تحقیق، مقدار خوبی را بدست آورده است. بنابراین با ۵% خطا، تمام نتایج قابل قبول هستند. بر اساس R۲ که برای متغیرهای وابسته انجام شد، مقدار برازش مدل ساختاری را بالا نشان میدهد و نشان از تایید است. آماره Q۲ نیز قدرت پیش بینی درباره متغیرهای وابسته پژوهش را تایید میکند، آماره F۲ بر ارتباط متغیرهای وابسته و مستقل تاکید میکند و نشان میدهد که مقدار رابطه قابل قبول است. بر این اساس ۰.۶۹۹=   GOF نیز مقداری قویی دارد، پس میتوان گفت برازش کلی مدل تایید است.

    بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته‌ها بین عزم استراتژیک با تغییر استراتژیک رابطه وجود دارد. بین عزم استراتژیک با  تدوین استراتژی رابطه وجود دارد. بین تدوین استراژی با تغییر استراتژیک رابطه وجود دارد. بنابراین بین عزم استراتژیک با تغییر استراتژیک با توجه به نقش میانجی تدوین استراتژی (مورد مطالعه: بانک رفاه کارگران) رابطه مثبت وجود دارد.

      

    Abstract

      


    Abstract


    Introduction
    Nowadays, the business world is driven by fierce competition. Thus, it is no longer possible for organizations to survive without strategic change and adaptation. There is no doubt that there are many ways to bring about change Nevertheless, only a few of them manage to achieve the set goals and be successful. Strategic intent is coordinating the organization's goal with the available assets and resources. Strategic intent may be described as a mindset that is geared towards future prospects, global leadership, and long-term objectives beyond strategic planning for the short term. It is considered a manifestation of ambition or obsession that something has to be accomplished, or it is a winning obsession. As the main element of strategic formulation, strategic intent make the intended strategic changes more specific and disciplined
    Methodology
    The study population of this study is composed of the managers and the experts at Refah Kargaran Bank branches in Tehran, which are approximately ۱,۰۰۰ people. The two-stage cluster sampling method includes ۷۰ branches randomly selected out of all Refah Kargaran Bank branches in Tehran. However, four people were randomly picked from each chosen branch and administered the questionnaire. The Morgan and Krejcie table was used to determine the sample
    size, which gives the sample size of ۲۷۸ individuals. Thus, the current study is quantitative research in nature, and under the category of descriptive survey studies, fieldwork methods are used as the main research method
    Finding
    The results are acceptable according to the t-coefficient of all the research hypotheses, with a ۵% error rate. As the R۲ value for the dependent variables shows, the structural model fits well; the fit is confirmed. The Q۲ statistic also implies the dependability of the research model with the dependent variables. The F۲ statistic emphasizes the relationship between the dependent and independent variables, indicating an acceptable level of correlation Furthermore, with a GOF value of ۰.۶۹۹, the overall model fit is considered strong. Therefore, it can be stated that the overall model fit is confirmed
    Discussion and result
    According to the findings, there is a relationship between strategic intent and strategic change. There is a relationship between strategic intent and strategic formulation. There is a relationship between strategic formulation and strategic change .consequently, there is a positive relationship between strategic intent and strategic change, considering the mediator role of strategy formulation (case study: Refah Kargaran Bank)