ژاله فتحی

ژاله فتحی

عنوان پایان‌نامه

تاثیر درگیری مشتری بر شناسایی برند توسط مشتری با در نظر گرفتن نقش شهرت برند ( مورد مطالعه: مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری اصفهان )



    دانشجو ژاله فتحی در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ، به راهنمایی فاطمه یاوری گهر ، پایان نامه با عنوان "تاثیر درگیری مشتری بر شناسایی برند توسط مشتری با در نظر گرفتن نقش شهرت برند ( مورد مطالعه: مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری اصفهان )" را دفاع نموده است.


    دانشجو
    ژاله فتحی
    استاد راهنما
    فاطمه یاوری گهر
    استاد مشاور
    سیدمجتبی محمودزاده
    استاد داور
    وحید ناصحی فر
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
    ساعت دفاع

    چکیده

    چکیده

    مفهوم نسبتا جدیدی امروزه در بازاریابی به نام درگیری مشتری شکل گرفته است. درگیری مشتری، شناسایی برند توسط مشتری و شهرت برند به عنوان یک تمرکز برای استراتژی بازاریابی شناسایی شده و در حفظ مزیت رقابتی نیز در ادبیات بازاریابی مورد توجه قرار رفته است. کار اصلی در تئوری درگیری نشان دهنده­ی این است که می­تواند بهترین راه برای پرورش یک رابطه قوی بین برند و مشتریان باشد. شناسایی برند توسط مشتری نیز ابزار به عنوان یک ابزار مهم برای گسترش تبلیغات موفق و استراتژی­های برند سازی در یک محیط بازاریابی رقابتی شناخته شده است. در این پژوهش ۲۰۰پرسشنامه بصورت آنلاین و مصاحبه حضوری با گردشگران بومی و داخلی شهر اصفهان پر شده است. پایایی   پرسشنامه را با استفاده از نرم افزار    و ضریب آلفای کرونباخ ۰.۹۶ اندازه­گیری شده، که نشان دهنده­ی پایایی بالای پرسشنامه است. از روش برازش مدل یابی معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد کمترین مربعات جزئی و با استفاده از نرم افزار    و۳Smart PLS فرضیه های پژوهش بررسی شد. یافته­های حاصل از پژوهش نشان می دهد که درگیری مشتری با برند بر شناسایی برند توسط مشتری و همچنین درگیری مشتری با برند بر پردازش شناختی،عاطفی،رفتاری شناسایی برند توسط مشتری و شهرت برند در مراکز تفریحی اثر مثبت ومعنا داری داشت. درنتیجه با افزایش درگیری مشتری با برند منجر به افزایش شناسایی برند توسط مشتری،افزایش پردازش شناختی، عاطفی و رفتاری در مراکز تفریحی گردشگری اصفهان می شود و با افزایش شهرت برند منجر به کاهش شدت رابطه بین درگیری مشتری بر شناسایی برند توسط مشتری می شود.

      

    Abstract

    Abstract

    A relatively new concept has been formed in marketing today called customer engagement. Customer engagement, customer brand identification and brand reputation have been identified as a focus for marketing strategy and have been considered in marketing literature in maintaining competitive advantage. Original work in engagement theory shows that it can be the best way to cultivate a strong relationship between brand and customers. customer brand identificationis also recognized as an important tool for expanding successful advertising and branding strategies in a competitive marketing environment. In this research, ۲۰۰ questionnaires were filled online and face-to-face interviews with local and domestic tourists of Isfahan city. The reliability of the questionnaire was measured using    software and Cronbach's alpha coefficient was ۰.۹۶, which indicates the high reliability of the questionnaire. The research hypotheses were investigated using the fitting method of structural equation modeling based on the partial least squares approach and using    and Smart PLS۳ software. The findings of the research show that customer engagement with the brand has a positive and meaningful effect on customer brand identification, and also customer engagement with the brand on cognitive, emotional, and behavioral processing of customer brand identification and brand reputation positive and meaningful effect entertainment centers.

    As a result, with the increase of customer engagement with the brand, it leads to an increase in customer brand identification, an increase in cognitive, emotional and behavioral processing in Isfahan tourism recreation centers, and with an increase in brand reputation, it leads to a decrease in the intensity of the relationship between customer engagement with the brand and customer brand identification.