مهکامه سیاهی یزدی

مهکامه سیاهی یزدی

عنوان پایان‌نامه

عوامل موثر برپذیرش شهر هوشمند



    دانشجو مهکامه سیاهی یزدی در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ، به راهنمایی کبری بخشی زاده برج ، پایان نامه با عنوان "عوامل موثر برپذیرش شهر هوشمند" را دفاع نموده است.


    استاد راهنما
    کبری بخشی زاده برج
    استاد مشاور
    فاطمه یاوری گهر
    استاد داور
    زهره دهدشتی شاهرخ
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
    ساعت دفاع

    چکیده

    شهر هوشمند یکی از جدیدترین و مهمترین پدیده‌های مرتبط با فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) است که با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان، کارآمدی خدمات شهری و توسعه پایدار طراحی و اجرا می‌شود. با این حال، برای رسیدن به این اهداف، لازم است که شهروندان و سایر ذینفعان نقش فعال و مثبتی در پذیرش و استفاده از فناوری‌های شهر هوشمند داشته باشند. بنابراین، بررسی عوامل موثر بر پذیرش شهر هوشمند و بازاریابی شهر هوشمند از جمله مسائل مورد توجه پژوهشگران است. این پایان‌نامه با هدف توسعه مدلی برای عوامل موثر بر پذیرش شهر هوشمند و اعتماد به فناوری‌‌ها و تکنولوژی‌‌های شهر هوشمند در میان شهروندان تهران انجام شده‌است. پژوهش از روش پیمایشی   با استفاده از پرسش نامه آنلاین برای جمع آوری داده‌‌ها از نمونه ای از ساکنان تهران استفاده می‌کند. پژوهش از طیف لیکرت ۵ تایی برای گزینه‌‌های پاسخ استفاده می‌کند.   جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه شهروندان تهران است که از خدمات شهر تهران استفاده می کنند. نمونه‌گیری تصادفی انجام شده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شده‌است. داده‌های تحقیق با استفاده از پرسشنامه جمع‌آوری شده و با استفاده از نرم‌افزار    و PLS تجزیه و تحلیل شده‌است.

      

    Abstract

      mart city is one of the newest and most important phenomena related to information and communication technologies (ICT), that are designed and implemented to improve the quality of life of citizens, the efficiency of urban services and sustainable development. However, to achieve these goals, it is necessary that citizens and other stakeholders play an active and positive role in accepting and using smart city technologies. Therefore, investigating the factors affecting the acceptance of smart city and marketing smart city are among the issues of interest to researchers. This thesis aims to develop a model for the factors affecting the acceptance of and trust in smart city technologies among Tehran citizens. The research uses a survey method and an online questionnaire to collect data from a sample of Tehran residents. The research uses a ۵-point Likert scale for response options. The statistical population of this research includes all Tehran citizens who use the services of Tehran city. Random sampling was done and the sample size was calculated using Cochran formula. The data of the research were collected using a questionnaire and analyzed using    and PLS software.