
صبا فصیحی
تاثیر بازاریابی خودکار بر عملکرد سازمان های گردشگری ایران ( مورد مطالعه: شرکت های پلتفرمی یوتوپین و فلایتیو
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- تاریخ دفاع
- ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
- ساعت دفاع
- چکیده
-
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر اتوماسیون بازاریابی (MA) بر عملکرد
سازمانهای گردشگری میپردازد. هدف اصلی این پژوهش، بررسی و تحلیل تاثیر فناوری اتوماسیون بازاریابی بر ابعاد مختلف عملکرد سازمانها، به ویژه ارتباط با مشتری، رضایت مشتری و وفاداری مشتری است. به طور کلی، صنعت سفر و گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین صنایع جهان به منظور توسعه و بهبود بخش های مختلف و در نهایت اعتبار بازاریابی گردشگری به اتوماسیون بازاریابی (MA) نیاز دارد. به عبارتی امروزه محیط بازارهای دیجیتال با پیچیدگی فزاینده و تغییراتی سریع مواجه است که شرایط نامطمئنی را برای سازمان ها فراهم میکند. امروزه توسعه فناوری ها منجر به رشد روز افزون داده ها و اطلاعات مرتبط با مشتریان در سازمان های گردشگری شده است که در این حالت به سیستمی نیاز هست تا کمپین های بازاریابی را به طور خودکار انجام داده و عملکرد سازمان را بهبود دهد. در این پژوهش روش تحقیق به صورت توصیفی پیمایشی انجام شده است و جامعه آماری این تحقیق شامل ??? نفر از مشتریان شرکتهای گردشگری معتبر کشور است که از فناوری اتوماسیون در فرایند بازاریابی سازمان خود استفاده میکنند. نمونهگیری به صورت در دسترس انجام شده است و ابزار گردآوری دادهها، ارسال پرسشنامه الکترونیکی به مشتریان بوده است. آزمون فرضیهها از طریق تحلیل رگرسیون انجام شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که فناوری اتوماسیون بازاریابی تاثیر معناداری بر عملکرد سازمانهای گردشگری و مفاهیمی مانند ارتباط با مشتری، رضایت و وفاداری آنها دارد. این نتایج میتوانند به سازمانهای گردشگری کمک کنند تا با استفاده از اتوماسیون بازاریابی، عملکرد خود را بهبود بخشند و رضایت و وفاداری مشتریان را افزایش دهند.
- Abstract
-
The current research examines the impact of marketing automation (MA) on the performance of tourism organizations. The main purpose of this research is to investigate and analyze the impact of marketing automation technology on various dimensions of organizations' performance, especially customer relationship, customer satisfaction and customer loyalty. In general, the travel and tourism industry, as one of the largest industries in the world, needs marketing automation (MA) in order to develop and improve various sectors and ultimately the credibility of tourism marketing. In other words, today the environment of digital markets is facing increasing complexity and rapid changes that provide uncertain conditions for organizations. Today, the development of technologies has led to the increasing growth of data and information related to customers in tourism organizations, in this case, a system is needed to automatically carry out marketing campaigns and improve the performance of the organization. In this research, the research method is a descriptive survey, and the statistical population of this research includes ۱۵۰ customers of reputable tourism companies in the country who use automation technology in the marketing process of their organization. Sampling has been done in an available manner and the data collection tool was sending an electronic questionnaire to the customers. Hypotheses have been tested through regression analysis. The research results show that marketing automation technology has a significant impact on the performance of tourism organizations and concepts such as customer relationship, satisfaction and loyalty. These results can help tourism organizations to improve their performance and increase customer satisfaction and loyalty by using marketing automation.