نگارالسادات طباطبائی

نگارالسادات طباطبائی

عنوان پایان‌نامه

تاثیر رسانه اجتماعی اینستاگرام برتصویر مقصد با میانجی گری تجربه گردشگری و تبلیغات الکترونیکی دهان به دهان (مورد مطالعه شهر یزد )



    دانشجو نگارالسادات طباطبائی در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰ ، به راهنمایی مهدی کروبی ، پایان نامه با عنوان "تاثیر رسانه اجتماعی اینستاگرام برتصویر مقصد با میانجی گری تجربه گردشگری و تبلیغات الکترونیکی دهان به دهان (مورد مطالعه شهر یزد )" را دفاع نموده است.


    استاد راهنما
    مهدی کروبی
    استاد مشاور
    فاطمه یاوری گهر
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    مدیریت و حسابداری
    شماره ساختمان محل ارائه
    ۴۵
    نام کلاس محل ارائه
    کلاس ۳۲۲[۲۴۳۲۲]
    شماره کلاس محل ارائه
    ۴۲۲
    تاریخ دفاع
    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    ساعت دفاع
    ۱۲:۰۰

    چکیده

    هدف از انجام این پژوهش تعیین تأثیر محتوای رسانه اجتماعی اینستاگرام بر تصویر مقصد با میانجی‌گری تجربه گردشگری و تبلیغات الکترونیکی دهان به دهان در شهر یزد است. پژوهش حاضر از حیث هدف پژوهشی کاربردی است و از نظر روش انجام آن در زمره پژوهش‌های توصیفی جای می‌گیرد. جامعه آماری این تحقیق را کاربران ایرانی اینستاگرام که دنبال‌کننده صفحات یا هشتگ‌هایی با موضوع گردشگری شهر یزد هستند و تجربه سفر به شهر یزد را دارند، تشکیل می‌دهند. روش نمونه‌گیری در این تحقیق، غیرتصادفی و از نوع در دسترس است. حجم نمونه با توجه به نامتناهی بودن جامعه آماری طبق فرمول کوکران ??? نفر می‌باشد. در این پژوهش از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن نیز مورد سنجش و تأیید قرار گرفته است. تمامی فرایند تحلیل داده‌های گردآوری شده در تحقیق حاضر با استفاده از نرم‌افزارهای    و Smart PLS انجام گرفته است. نتایج تحقیق حاضر حاکی از آن است که محتوای رسانه اجتماعی اینستاگرام به صورت مستقیم و غیرمستقیم (با میانجی‌گری تجربه گردشگری و تبلیغات الکترونیکی دهان به دهان) بر تصویر مقصد یزد تأثیر مثبت و معناداری دارد. یافته های این پژوهش بر ضرورت توجه به تولید محتوای باکیفیت در رسانه اجتماعی اینستاگرم، خلق تجربه های به یاد ماندنی برای گردشگران و مدیریت تبلیغات الکترونیکی دهان به دهان در اینستاگرام در جهت جذب هرچه بیشتر گردشگران به شهر یزد، تأکید دارد.

      

    Abstract
    The purpose of this study is to determine the impact of Instagram social media content on destination image, with the mediating role of tourism experience and electronic word-of-mouth (eWOM) in the city of Yazd. This research is applied in terms of its objective and falls under descriptive studies in terms of methodology. The statistical population consists of Iranian Instagram users who follow pages or hashtags related to Yazd tourism and have experience traveling to Yazd. The sampling method used in this study is non-random and convenience sampling. Given the infinite nature of the statistical population, the sample size was determined to be ۳۸۴ individuals based on Cochran’s formula. A researcher-developed questionnaire was used in this study, and its validity and reliability were assessed and confirmed. All data analysis processes were conducted using    and Smart PLS software. The findings of this study indicate that Instagram social media content has both a direct and an indirect (mediated by tourism experience and electronic word-of-mouth) positive and significant effect on the destination image of Yazd. The results emphasize the importance of producing high-quality content on Instagram, creating memorable experiences for tourists, and managing electronic word-of-mouth advertising on Instagram to attract more

    tourists to Yazd