
نگارالسادات طباطبائی
تاثیر رسانه اجتماعی اینستاگرام برتصویر مقصد با میانجی گری تجربه گردشگری و تبلیغات الکترونیکی دهان به دهان (مورد مطالعه شهر یزد )
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- مدیریت و حسابداری
- شماره ساختمان محل ارائه
- ۴۵
- نام کلاس محل ارائه
- کلاس ۳۲۲[۲۴۳۲۲]
- شماره کلاس محل ارائه
- ۴۲۲
- تاریخ دفاع
- ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
- ساعت دفاع
- ۱۲:۰۰
- چکیده
-
هدف از انجام این پژوهش تعیین تأثیر محتوای رسانه اجتماعی اینستاگرام بر تصویر مقصد با میانجیگری تجربه گردشگری و تبلیغات الکترونیکی دهان به دهان در شهر یزد است. پژوهش حاضر از حیث هدف پژوهشی کاربردی است و از نظر روش انجام آن در زمره پژوهشهای توصیفی جای میگیرد. جامعه آماری این تحقیق را کاربران ایرانی اینستاگرام که دنبالکننده صفحات یا هشتگهایی با موضوع گردشگری شهر یزد هستند و تجربه سفر به شهر یزد را دارند، تشکیل میدهند. روش نمونهگیری در این تحقیق، غیرتصادفی و از نوع در دسترس است. حجم نمونه با توجه به نامتناهی بودن جامعه آماری طبق فرمول کوکران ??? نفر میباشد. در این پژوهش از پرسشنامه محققساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن نیز مورد سنجش و تأیید قرار گرفته است. تمامی فرایند تحلیل دادههای گردآوری شده در تحقیق حاضر با استفاده از نرمافزارهای و Smart PLS انجام گرفته است. نتایج تحقیق حاضر حاکی از آن است که محتوای رسانه اجتماعی اینستاگرام به صورت مستقیم و غیرمستقیم (با میانجیگری تجربه گردشگری و تبلیغات الکترونیکی دهان به دهان) بر تصویر مقصد یزد تأثیر مثبت و معناداری دارد. یافته های این پژوهش بر ضرورت توجه به تولید محتوای باکیفیت در رسانه اجتماعی اینستاگرم، خلق تجربه های به یاد ماندنی برای گردشگران و مدیریت تبلیغات الکترونیکی دهان به دهان در اینستاگرام در جهت جذب هرچه بیشتر گردشگران به شهر یزد، تأکید دارد.
- Abstract
-
The purpose of this study is to determine the
impact of Instagram social media content on destination image, with the
mediating role of tourism experience and electronic word-of-mouth (eWOM) in
the city of Yazd. This research is applied in terms of its objective and falls
under descriptive studies in terms of methodology. The statistical population
consists of Iranian Instagram users who follow pages or hashtags related to
Yazd tourism and have experience traveling to Yazd. The sampling method used in
this study is non-random and convenience sampling. Given the infinite nature of
the statistical population, the sample size was determined to be ۳۸۴
individuals based on Cochran’s formula. A researcher-developed questionnaire
was used in this study, and its validity and reliability were assessed and
confirmed. All data analysis processes were conducted using and Smart
PLS software. The findings of this study indicate that Instagram
social media content has both a direct and an indirect (mediated by tourism
experience and electronic word-of-mouth) positive and significant effect on the
destination image of Yazd. The results emphasize the importance of producing
high-quality content on Instagram, creating memorable experiences for tourists,
and managing electronic word-of-mouth advertising on Instagram to attract more
tourists to Yazd