مهرالسادات مدنی فر

مهرالسادات مدنی فر

عنوان پایان‌نامه

موانع به کار گیری موثر تیروهای پیمانکاری بر اساس مدل کیفیت زندگی کاری( مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر تهران)



    دانشجو مهرالسادات مدنی فر در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ، به راهنمایی میر علی سید نقوی ، پایان نامه با عنوان "موانع به کار گیری موثر تیروهای پیمانکاری بر اساس مدل کیفیت زندگی کاری( مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر تهران)" را دفاع نموده است.


    استاد راهنما
    میر علی سید نقوی
    استاد مشاور
    حسین اصلی پور
    استاد داور
    حبیب رودساز
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    ساعت دفاع

    چکیده

      

    چکیده

    هدف اصلی این تحقیق تعیین موانع به کارگیری مؤثر نیروهای پیمانکاری در آموزش و پرورش شهر تهران می باشد. روش تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از منظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی می باشد، جامعه آماری تحقیق نیروهای پیمانکاری، مدیران و کارشناسان تخصصی این حوزه آموزش و پرورش شهر تهران می باشد. تعداد نیروهای آموزشی خرید خدمت (پیمانکاری) آموزش و پرورش مناطق شهر تهران در سال تحصیلی۲۱۴۰- ۱۱۴۰، که تعداد آنها برابر با ۴۶۷ نفرم می باشد. همچنین تعداد مدیران و کارشناسان برابر با ۱۷۰ نفر می باشند. تعداد حجم نمونه نیروهای آموزشی خرید خدمت (پیمانکاری) ۲۱۱ نفر و حجم نمونه مدیران و کارشناسان ۱۱۸ نفر می باشد. داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده و برای تحلیل داد ها ابتدا روایی و پایایی سوالات پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله بعد به محاسبه روایی سازه تمامی شاخص های مورد مطالعه با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی پرداخته شد و پس از آن با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار smartpls به بررسی مدل مفهومی تحقیق و برازش آن پرداخته شد. در نهایت با استفاده از نرم افزار    به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شد. طبق نتایج بدست آمده از این تحقیق ۸ عامل شناسایی شده عدم توسعه قابلیت‌های انسانی، عدم قانون گرایی، عدم وابستگی اجتماعی زندگی کاری، عدم پرداخت منصفانه و کافی، عدم یکپارچگی و انسجام اجتماعی، محیط کاری ناامن و غیر بهداشتی، مناسب نبودن فضای کلی زندگی و نبود فرصت رشد و امنیت مداوم به عنوان موانع به کارگیری مؤثر نیروهای پیمانکاری در آموزش و پرورش شهر تهران می باشند.

    کلمات کلیدی: نیروهای پیمانکاری، کیفیت زندگی کاری و آموزش و پرورش شهر تهران

    Abstract

      Abstract The main goal of this research is to determine the obstacles to the effective use of contractors in education in Tehran. The current research method is descriptive-survey from the point of view of practical purpose and from the point of view of data collection, the statistical population of the research is the contracting forces, managers and specialized experts of this field of education in Tehran. The number of teaching staff for purchasing service (contracting) of education in Tehran city in the academic year of ۱۱۴۰-۲۱۴۰, which is equal to ۴۶۷ people. Also, the number of managers and experts is equal to ۱۷۰ people. The number of sample size of service purchase (contracting) training staff is ۲۱۱ people and the sample size of managers and experts is ۱۱۸ people. The data was collected using a questionnaire, and to analyze the data, first the validity and reliability of the questionnaire questions were examined. In the next step, the construct validity of all the studied indicators was calculated using confirmatory factor analysis, and then the conceptual model of the research and its fit was checked using the partial least squares method and smartpls software. Finally, the research hypotheses were investigated using    software. According to the results obtained from this research, ۸ identified factors are the lack of development of human capabilities, lack of legalism, lack of social dependence of work life, lack of fair and adequate payment, lack of social integration and cohesion, unsafe and unsanitary work environment, lack of general life atmosphere. And the lack of opportunities for continuous growth and security are obstacles to the effective employment of contractors in education in Tehran. Key words: contracting forces, quality of working life and education in Tehran