
محمد توفیقی
بررسی تاثیراستراتژی هم رقابتی و گرایش به بازاریابی کارافرینانه برعملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط درشرایط بحران همه گیری کووید ۱۹
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- ساعت دفاع
- چکیده
-
شوک های ناشی از ویروس کووید ۱۹ است که باعث شده تجارت به روش بی سابقه ای تغییر کند؛ استفاده از استراتژی هم رقابتی در شرایط ویروس کووید ۱۹ مزایای بالقوه متقابلی همچون سطوح عملکردی بالا، برآورده کردن تقاضا، اجرای زنجیره تامین کارآمد، بقا در یک بازار ناپایدار و افزایش کارآفرینی را به همراه دارد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر تمام مدیران و کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط فعال در شهرک صنعتی پایتخت در تهران می باشند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. لازم به ذکر است که برای استراتژی هم رقابتی از پرسشنامه جاورسکی و کوهلی (۱۹۹۳)، برای متغیر گرایش کارآفرینی از رسشنامه (بوسو و همکاران ،۲۰۱۳) و برای عملکرد کسب و کارهای کوچک و متسط از پرسشنامه توکلی(۱۳۹۴) استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش از آزمون کولموگروف اسمیرنف و تحلیل عاملی و الگوسازی معادلات ساختاری مورد استفاده قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل و بکارگیری آزمون نرمالیتی داده ها از نرم افزار و برای تحلیل عاملی و الگوسازی معادلات ساختاری از نرم افزار PLS استفاده شده است.
کلید واژه: کرونا، استراتژی، هم رقابتی، بازاریابی، کارآفرینانه، کسب و کارها
شوک های ناشی از ویروس کووید ۱۹ است که باعث شده تجارت به روش بی سابقه ای تغییر کند؛ استفاده از استراتژی هم رقابتی در شرایط ویروس کووید ۱۹ مزایای بالقوه متقابلی همچون سطوح عملکردی بالا، برآورده کردن تقاضا، اجرای زنجیره تامین کارآمد، بقا در یک بازار ناپایدار و افزایش کارآفرینی را به همراه دارد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر تمام مدیران و کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط فعال در شهرک صنعتی پایتخت در تهران می باشند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. لازم به ذکر است که برای استراتژی هم رقابتی از پرسشنامه جاورسکی و کوهلی (۱۹۹۳)، برای متغیر گرایش کارآفرینی از رسشنامه (بوسو و همکاران ،۲۰۱۳) و برای عملکرد کسب و کارهای کوچک و متسط از پرسشنامه توکلی(۱۳۹۴) استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش از آزمون کولموگروف اسمیرنف و تحلیل عاملی و الگوسازی معادلات ساختاری مورد استفاده قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل و بکارگیری آزمون نرمالیتی داده ها از نرم افزار و برای تحلیل عاملی و الگوسازی معادلات ساختاری از نرم افزار PL استفاده شده است.
کلید واژه: کرونا، استراتژی، هم رقابتی، بازاریابی، کارآفرینانه، کسب و کارها
- Abstract
-
The council comes from the CoWade virus, which has changed trade in an unprecedented way; and the use of a competitive strategy in the Cosmoline virus has every competitive advantage, such as a high - ranking standard of operating, to replicate the when it arrives at a critical market and to increase in function. The investigation is practical. The statistical society for research is ready for all the executives and average workers in the industrial city of the capital in Tehran. It was used to collect data from a question. The necessary thing to say, for a strategy, a competitor of In turn, it is used to function in the form of machines (based on boso and with others, in turn, in the use of small, complex tasks, and in the middle of the correspondence notes. In order to analyse the findings, the research had been used by Collegen Smiths test and analysts, and other structural equations. It's used for analysing and analysing the nanitalwork software for data analysis, and for analysis of the structural workings of the source.
' 'Croce,' 'strategy, competitor, marketing,flaming letters from