
امین اسدزاده پاشائی
رابطه بین رهبری اصیل، ارتباطات شفاف سازمانی و دلبستگی کارکنان و تاثیر آن ها بر قصد ترک کارکنان
- دانشجو
- امین اسدزاده پاشائی
- استاد راهنما
- حبیب رودساز
- استاد مشاور
- بهروز رضایی منش
- استاد داور
- حسین اصلی پور
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- مدیریت و حسابداری
- شماره ساختمان محل ارائه
- ۴۵
- نام کلاس محل ارائه
- کلاس ۱۱۱[۲۴۱۱۱]
- شماره کلاس محل ارائه
- ۲۱۱
- تاریخ دفاع
- ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
- ساعت دفاع
- ۰۹:۳۰
- چکیده
-
این پژوهش در راستای رسیدگی به موضوع ترک شغل کارکنان انجام گرفت که هزینههای مادی و معنوی متعددی را به سازمانها متحمل میکند. حفظ کارکنان یک ضرورت است زیرا به پرورش یک سازمان شکوفا و پایدار برای موفقیت در دراز مدت میانجامد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر رهبری اصیل، ارتباطات شفاف سازمانی و دلبستگی کارکنان و همچنین ابعاد هر یک آنها بر قصد ترک شغل کارکنان است. حجم نمونه این تحقیق ۱۰۲ نفر از کارکنان شهرداری کرج بودند که با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. دادهها با استفاده از ۴ پرسشنامه استاندارد به صورت پرسشنامه کاغذی جمعآوری شد. بعد از تحلیل توصیفی دادهها با نرمافزار ، با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار SmartPLS، روایی و پایایی و سایر معیارهای برازش مدل تایید شد و سپس به تحلیل نتایج دادهها پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان داد بین ابعاد متغیرهای اصلی تحقیق، تنها دو متغیر شفافیت رابطهای رهبر و دلبستگی عاطفی کارکنان بر قصد ترک شغل کارکنان تاثیر منفی معنادار دارند. در بین متغیرهای اصلی هم، تاثیر مثبت و معنادار رهبری اصیل بر ارتباطات شفاف سازمانی تایید شد. همچنین تاثیر مثبت و معنادار ارتباطات شفاف سازمانی بر دلبستگی کارکنان هم تایید شد. نهایتا تاثیر منفی و معنادار دلبستگی کارکنان بر قصد ترک شغل کارکنان نیز تایید شد.
- Abstract
-
This research was conducted to address turnover intentions in organizations which results in both tangible and intangible costs for organizations. Retaining employees is a necessity because it results in fostering a blooming and sustainable organization. The purpose of this research was to examine the effect of authentic leadership, organizational tra arent communication and employee engagement and their dimensions on turnover intention. The sample size of this study was ۱۰۲ employees from Karaj municipality which were selected by Cochran's formula and a convenient sample. Data were gathered by four standard questionnaires that were handed out on papers. After analyzing data descriptively by , they were analyzed with structural equation modeling with SmartPLS which validity and reliability of them were confirmed and then analyzed for the final results. The results show that among the main variables' dimensions, only relational tra arency and emotional engagement have a significant negative effect on turnover intention. Among the main variables, results show that there is a significant and positive effect of authentic leadership on tra arent organizational communication. Plus, the significant positive effect of tra arent organizational communication on employee engagement was confirmed. Lastly, a significant and negative effect of employee engagement on turnover intention was confirmed as well