ابوالفضل منتظرلطف اللهی

ابوالفضل منتظرلطف اللهی

عنوان پایان‌نامه

ارزیابی تجربه کاربری اپلیکیشن بانک های خصوصی در ایران بر اساس مدل UEQ



    دانشجو ابوالفضل منتظرلطف اللهی در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ، به راهنمایی خدایار صادقی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی تجربه کاربری اپلیکیشن بانک های خصوصی در ایران بر اساس مدل UEQ" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    ساعت دفاع

    چکیده

    با توجه به افزایش تعداد بانک های خصوصی در ایران و به وجود آمدن محیطی رقابتی بیش از هر زمان دیگر، رقابت برای جذب مشتریان جدید و همین طور تلاش برای به حداکثر رساندن رضایت کاربران، به اولویتی مهم برای بانکداری خصوصی در ایران تبدیل شده است. هم زمان با افزایش استفاده از تلفن همراه، که هم اکنون جزئی جدایی ناپذیر از زندگی بشر به شمار می رود، مولفه های جدیدی برای برتری جویی در بانکداری و همینطور بانکداری الکترونیک به وجود آمد. اپلیکیشن های همراه، از جمله مهم ترین مواردی هستند که در این زمینه می توانند موجب برتری یک بانک نسبت به بانک های دیگر بشوند.

    روش پژوهش یک مدل تحقیقی کیفی- کمی می باشد و از شیوه نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. داده های موردنیاز از طریق توزیع پرسشنامه و طبق قرمول محاسبه حجم نمونه از ۸۰ نفر کاربران اپلیکیشن های بانک های تجارت و گردآوری گردید. وضعیت شاخصه ها در هر اپلیکیشن با توجه به پاسخ کاربران به پرسشنامه ها، با استفاده از میانگین،واریانس، انحراف معیار و همبستگی مورد بررسی قرار گرفتند.

    نتایج مطالعه نشان داد که همه متغیرهای تجربه کاربر برای اپلیکیشن بانک تجارت پایین­تر از میانگین و در دسته بندی بد هستند. در این میان چهار متغیر شفافیت، کارایی، قابلیت اطمینان، انگیزش زیر متوسط و دو متغیر جذابیت و نوآوری در وضعیت بد هستند. همچنین همه متغیرهای تجربه کاربر برای اپلیکیشن بانک صادرات پایین تر از میانگین و دسته بندی بد هستند. در این میان تنها متغیر کارایی زیر متوسط است و سایر متغیرها در وضعیت بد هستند.

      

    Abstract

    Due to the increase in the number of private banks in Iran and the existence of a competitive environment more than any other time , competition for attracting new customers and the attempt to maximize user satisfaction has become a priority for private banking in iran . also , with the increased use of mobile phone , which is now part of the inevitable part of human life , new components have been created for excellence in banking as well as e - banking . along with mobile applications are one of the most important things that can lead to the superiority of a bank to other banks .

    Research method is a qualitative - quantitative research model and the available sampling method is used . the required data were collected through questionnaire distribution and according to the calculation of sample size from ۸۰ users of commercial bank applications and data were gathered . the characteristics of each application was evaluated according to the users ' response to the questionnaire by means of means , variance , standard deviation and correlation .

    The results showed that all the user experience variables for the business bank application are lower than the mean and in bad >