محمدمهدی دادخواه

محمدمهدی دادخواه

عنوان پایان‌نامه

اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی در بهبود گردشگری بخش شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر



    دانشجو محمدمهدی دادخواه در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ، به راهنمایی ابوالفضل (اردشیر) تاج زاده نمین ، پایان نامه با عنوان "اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی در بهبود گردشگری بخش شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    تاریخ دفاع
    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    ساعت دفاع

    چکیده

    چکیده

    هدف تحقیق حاضر اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی در بهبود گردشگری بخش شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر می باشد. نظر به اهدافی که این تحقیق دارد جزء تحقیقات کاربردی محسوب می شود وهمچنین از لحاظ روش گردآوری داده ها از گروه تحقیقات   توصیفی و میدانی می باشد. پژوهش در برگیرنده کارشناسان گردشگری می باشند که در حال حاضر در استان سمنان مشغول به کار می باشند.   با توجه به محدودیت های مربوط به کرونا، تعداد نمونه ۱۱۵ نفر از کارشناسان ذیربط می باشد که پرسشنامه ها بصورت در دسترس میان آنها توزیع گشت. از پرسشنامه محقق ساخته جهت گردآوری داده ها استفاده شد. روایی با نظرات خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ ۰.۸۲ بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون فریدمن و نرم افزار   ۲۵ استفاده شد. نتایج نشان داد شواهد و امکانات فیزیکی با میانگین رتبه (۵.۶۵)،   تبلیغات (۴.۲۲)، برنامه ریزی و مدیریت (۳.۶۶)، قیمت (۳.۲۱)، محصول (۳.۱۱)، مکان (۲.۴۴) و مردم و کارکنان (۲.۲۱) در رتبه های اول تا هفتم قرار گرفتند.

    کلمات کلیدی:گردشگری، بازاریابی، آمیخته بازاریابی، شهمیرزاد

    چکیده

    هدف تحقیق حاضر اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی در بهبود گردشگری بخش شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر می باشد. نظر به اهدافی که این تحقیق دارد جزء تحقیقات کاربردی محسوب می شود وهمچنین از لحاظ روش گردآوری داده ها از گروه تحقیقات   توصیفی و میدانی می باشد. پژوهش در برگیرنده کارشناسان گردشگری می باشند که در حال حاضر در استان سمنان مشغول به کار می باشند.   با توجه به محدودیت های مربوط به کرونا، تعداد نمونه ۱۱۵ نفر از کارشناسان ذیربط می باشد که پرسشنامه ها بصورت در دسترس میان آنها توزیع گشت. از پرسشنامه محقق ساخته جهت گردآوری داده ها استفاده شد. روایی با نظرات خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ ۰.۸۲ بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون فریدمن و نرم افزار   ۲۵ استفاده شد. نتایج نشان داد شواهد و امکانات فیزیکی با میانگین رتبه (۵.۶۵)،   تبلیغات (۴.۲۲)، برنامه ریزی و مدیریت (۳.۶۶)، قیمت (۳.۲۱)، محصول (۳.۱۱)، مکان (۲.۴۴) و مردم و کارکنان (۲.۲۱) در رتبه های اول تا هفتم قرار گرفتند.

    کلمات کلیدی:گردشگری،

    بازاریابی، آمیخته بازاریابی، شهمیرزاد  

    Abstract

      

    Abstract

      The purpose of this research was to prioritize the elements of marketing mix in improving tourism in Shahmirzad district in Mehdishahr city. According to its goals, this research is a part of applied research, and in terms of data collection method, it is a part of descriptive and field research. The research includes tourism experts who are currently working in Semnan province. Due to the restrictions related to Corona, the sample number is ۱۱۵ of the relevant experts, and the questionnaires were distributed among them. A researcher-made questionnaire was used to collect data. Validity with experts' opinions and reliability with Cronbach's alpha ۰.۸۲. Friedman test and   ۲۵ software were used to analyze the data. The results showed evidence and physical facilities with an average rank of (۵.۶۵), advertising (۴.۲۲), planning and management (۳.۶۶), price (۳.۲۱), product (۳.۱۱), location (۲.۴۴) and people and employees (۲.۲۱) in the rank they were placed first to seventh.

      Key words: tourism, marketing, marketing mix, Shahmirzad

    Abstract

      The purpose of this research was to prioritize the elements of marketing mix in improving tourism in Shahmirzad district in Mehdishahr city. According to its goals, this research is a part of applied research, and in terms of data collection method, it is a part of descriptive and field research. The research includes tourism experts who are currently working in Semnan province. Due to the restrictions related to Corona, the sample number is ۱۱۵ of the relevant experts, and the questionnaires were distributed among them. A researcher-made questionnaire was used to collect data. Validity with experts' opinions and reliability with Cronbach's alpha ۰.۸۲. Friedman test and   ۲۵ software were used to analyze the data. The results showed evidence and physical facilities with an average rank of (۵.۶۵), advertising (۴.۲۲), planning and management (۳.۶۶), price (۳.۲۱), product (۳.۱۱), location (۲.۴۴) and people and employees (۲.۲۱) in the rank they were placed first to seventh.

      Key words: tourism, marketing, marketing mix, Shahmirzad