جناب آقای دکتر مقصود امیری در جمع دانشمندان دو درصد جهان

جناب آقای دکتر مقصود امیری، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برای دومین سال متوالی در شمار دانشمندان دودرصد برتر دنیا قرار گرفت.

۰۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۹۵۶۸ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۴۲

 

 

به گزارش روابط عمومی، بر اساس داده های منتشر شده توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد، با بررسی و ارزیابی داده‌های پایگاه اسکوپوس، فهرست صدهزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند. بر اساس شاخص های استنادی Elsevier  در سال ۲۰۲۲، دکتر مقصود امیری، عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برای دومین سال متوالی در شمار دانشمندان دودرصد برتر دنیا قرار گرفت.
بر اساس این گزارش که در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ در مجله PLOS  به چاپ رسیده، دو مدل پایگاه داده ارائه شده است. ارزیابی بر پایه مدل اول تا پایان سال ۲۰۲۱ که نمایانگر شاخص عملکرد بلندمدت پژوهشگران پیشکسوت است. ارزیابی بر پایه مدل دوم، بر اساس داده‌های یکساله ۲۰۲۱ است که با این ارزیابی ها دکتر امیری در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.
در این پژوهش دانشمندان در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده اند. شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله بود که بر اساس شاخص های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته اند.


( ۲ )

نظر شما :